Blogger Templates

last belajar memandu

Mungkin ini yang kali terakhir
aku belajar memandu di COTT jalan pantai
i hope so ...
jam 2.30 aku dah gerak dari rumah
cikgu aku amek
tiba di sana aku teros memandu di jalan raya
melalui lorong 3 kemudian aku berpusing di lorong 1
haha macam2 terjadi
kejap aku lupa kejap aku ingat
aku pown ta taw kenapa ngan kepala aku nie
huh ..
by the way semuanya ok !!
n aku ta sabar nak test JPJ rabu nie ..
but hari nie aku belajar ngan 2 owg mamat
anak didik pak lah
sowing dah tua muka bapak gangster
aku takut gile tengok muka die
haha die Tanya sepatah aku jawab sepatah
aku dok sebelah dok pelok tali pinggang je hakhak
takut punya pasal dengan rantainya
dengan tindik telinga n gelang die
perghhh .... haha maun ta kecut aku
sampaikan ada cikgu kawan pak lah nie dok mengata aku
die kata “ haha kau kenapa muka cemas yer”
aku pown bantai tergelak n aku cakap mana ada pape encik
dah to die bole plak ngadu at pak lah
“weyh kau tengok budak tuh duduk sebelah tengah baca yassin”
Haha ta bole bla statement cikgu nih
Nak je aku lastik die kunk ... huhu
Tp ada kelemahan pada si mamat gangster nih ..
Nampak je cam tuh tp bila suruh bawak dalam tuh
Haha aku pown dok tergelak dalam hati ...
Muka je gangster tp ape pown ta bole ...
Ade ke ikut suka dan die je nak parking at dalam tuh
Pasto nek bukit macam dah handal sangat
Cam ne na jalan lau die ta tekan minyak tp lepas hand brek
Dah tentu lah keta to jalan brother !!!
Guna la otak tuh sikit haha
Aku dalam nie je branie tp td nak gak aku kata cam tuh
Ceeewahhh ...... pasto kata at pak lah
“pak lah punya hand brek nie ta lut “
Haha ape lg pak lah pown sound lah
“ dalam ramai2 org aku ngajar kau lah org petama kata hand brek aku ta elok”
Bodo brother tuh ... haha
Dalam bab gaduh no 1 ...

Pasto mamat lagi sowing plak ...
Bole lah ...
Mula2 tuh Nampak sangat die gugup menggigil2 tgnnya
Haha sampai peluh die cam hujan dah
Aku pown cakap lah
“nervous ke ?? lobek hujan ha “ (ayat perli)
Die gelak n cakap 
“erh ta lah kak saya ta bole kena panas”
Perghhh !! lg sowing mamat ni bapak belagak pulak
Geli aku dengar ... adehai
Lantak kowang lah yang penting aku past masa jpj nanti
Dah la aku pose so aku malaz nak ckp banyak t batal pose aku
Sampai umah aku dah langlai ...
Yang aku tahu aku nnak mencari air tp ta bole ... cedeyh gle ...
Pale pulak denyut2 .. huh sano je lah ...
Dugaan ketika berpuasa ...
Bila azan saja aku berbuka ngan air 0 n magi ..
Jadi lah .. “rezeki allah ada dimana2 beruntung aku dapat makan”
Malam tuh aku kuar ngan family g giant n makan luar ...
Sementara ayah mama n angah beli barang aku dok tnggu bayar bil
Ramai betul org nak membayar ..
Aku pown menunggu tanpa jemu
Bukan sebab apa haha aku dok g at owg jual make up
Aduhh aku dah mula minat at 1 mascara nie ...
Memang best la bila aku pakai .. rm30 ..
Wet pulak tinggal lam keta spoil betul lah ..
Ta jd la aku beli tp aku dah test memang sedap lah
Ada rezeki t aku beli lah ...

Pas dah beli barang aku g mam at Bandar baru senawang
Huh sebelum aku order dalam kepala aku dah terbayang air jus epal
Aku duduk je ade plak mak cik nie mintak order
Sup daging 1 erh tan a pedas2 ..
So abg tuh amek lah order at family aku
Tiba at aku aku cakap at abg tuh
“bang ! bg saya sup epal erh”
Abg to pown yer je aku pown wat ta geti je lah
Bila aku pikir2 balik n mama ayah n angah at pandang aku
Erhh aku order ape td erk (berkata dalam ati) ...


malu malu malu malu malu argghhhh maluuuuuuuu !!!!!!!!!!
rasa nak sorok je muka aku nie at bawah meja 
Hahahahhahahahhahah aku bantai tergelak kuat pulak tuh ..
Hahahah malu gile sehhh !!!!!!!!! punya lah confident aku order
Cehhh !!! ergghhhh .... malu2 .....
Asal la abg tuh ta tegur ad eke plak abg tuh ingt aku order sup ekor ..
Haha ape pulak bang oi ..............................
Memang kenangan lah ...
Dulu masa at mahsan
Aku pown penah tersasul aku cakap at pakcik kedai atap uh
“bang ! bagi saya barli tomyam”
Hahaha dah la masa tuh ramai
Yang ada pyka , iena , ieka , boy , aleq n faiz pyka ...
Cuma faiz aku je ta de mase tuh ktowang gaduh
Die mam at kedai atap depan aku 4low budak2 umah aku
Mam at kedai atap belakang ....
Memang kena bahan ngan budak nie lah ...
Hahaha chooi .... laaaaa ...............
Hahaha kenangan ......................................
ape pown ta bole aku nie ... haha


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: