Blogger Templates

buntu

sungguh besar dugaan mu ya allah .
hampir sebulan lebih aku duduk di rumah
aku semakin menjadi bosan
dengan adanya 
nenek aku
aku buntu
ke mana saja aku nak pergi
aku dilarang
aku disekat
huh ! kepala aku bingung
aku perlukan hiburan
tak lama lagi aku nak amek ujian qti mandu keta
pe harus aku wat pas ni
selalu jugak aku merenung masa depan aku
tp smpai bila berakhir semua nie
aku mahukan apa yg rakan2 aku dapat
aku tak boleh duduk cam nie je
ada rakan aku dah dapat keje 
ada jugak dah dapat tawaran sambung belajar
tp aku ????
bila aku dapat semua tuh ....


oke fine !!! jangan sampai aku mula 
memberontak kembali
aku dah tak tahan
aku leyh mati akal macam nie
abang aku ajak keje ngan die kat mcd jusco semban
kawan mama aku ajak keje kat mcd senawang
ninie plak ajak aku keje kat tol kajang ...
ada rakan aku yang lain ajak keje
kat hotel bahagian pelancongan dan perhotelan
ada jugak kat putrajaya ada di bangsar
banyak kan .... tp tak kan semua aku nak kebas
aku nak jugak keje 
tp mama aku tak bg g jauh2 
ayah aku larang ..
katanya nanti duet gaji aku habis cam tuh je
baik keje dekat2 sini je 
makan ape sume kau tak susah
oke aku paham !!! tapi aku nak berdikari larhhhh
tolong lah ....
sampai bila aku kena jadi cam nie .. OMG !!
aku semakin matang
aku sowang je la anak pmpuan 
ta bole ke terima keputsan aku nih
aduhai ..... katanya swoh keje ngan kawan mama aku
bila aku pikir2 tah2 t ape yg jdi kat aku
sume die g taw mama aku kunk ..
wahhhh !!! lemak la cam nih ...
mmg ta dapat la kan ..
bila keja ngan abg aku plak
kat umah nmpak muka die kat tempat keje nmpak muka dia
last2 t kami manjang gaduh je la kan
huhhh !!!! aku nak keje kat tol kajang ada hostel lagi
die tak bg ...
habis ape keje aku nak buat ...
sakit hati tol lah aku cam nie
kowang ada penyelesaian tak ???


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: