Blogger Templates

luahkan kisah silam

Hari nie adalah hari yng mulia
Iaitu hari jumaat
Aku telah menunaikan ibadah berpuasa
Pada bulan syabaan nie kali ke-2
Syukur alhadulillah …
Akhirnya aku dapat menunaikan dengan penuh keimanan
Macam biasa
Aku membuat rutin harian aku
Bangun pagi
Kemas umah
Masak nasi masak lauk tuk abg aku yang pemalaz tuh !
Ampai baju
N then rehat seketika
Sambil menonton televisyen
Tetapi pada petang itu
Ada sesuatu telah berlaku
Na taw ape
Ermm
Secara tiba2 aku nek hangin ngan sikap faiz
Yang selama nie aku ta jangka
Die sedemikian
Kami borak dan meluahkan perasaan antara 1 sama lain
Penuh tersurat n tersirat yang aku taw n ta taw selama
Aku belajar at kolej komuniti jempol tuh
N pada hubungan aku ngan die
Yang dulu kiranya aku ingat
Kami lah pasangan yang bahagia
Rupanya2 sebalik yang berlaku
Huhhh ……
Sungguh besar dugaan mu ya allah
Aku harap dengan penjelasan yang telah kami
Lakukan nie dari jam3 sampai jam7
Akan membuahkan hasil 1 hari nanti
Dan aku  harap da perubahan antara aku dan si dia
Bak kata pepatah
“jadikan bande yang berlalu tu wt pengajaran bg kita”
I hope so …
Ingat lah wahai kekasihku
Apa yang berlaku itu
Ta semestinya kau harus mengungkit semula
Ta salah kalau kita bertegur antara sesame kita keyh
Tp ingt if dirimu yang melakukan dulu
Ta mustahil pasanganmu ta kan melakukannya ..
Remember that …
Aku bukan sekadar mahu warning
Tetapi mahu nasihat
Lau ta leyh terima tepulang la keyh
Ingat lah ape yang telah kita bincang pada petang tersebut …


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: