Blogger Templates

berpuasa di bulan syaaban

Update lagi .. hehe
Hari nie first time aku berpuasa dalam bulan syaaban
Bermulanya hari khamis
Yang sungguh mulia ini
Kejap je masa berlalu kan
Sampaikan aku terlepas berpuasa dalam bulan rejab
Erm
Slalu aku ta penah terlepas peluang tok berpuasa
Cuma tahun nie aku rasa
Kehidupan aku seakan2 ta teratur
Dan kelam kabut
Ta pe
Masa sudah pown berlalu
So kita ta dapat nak undurknnya semula
Bak kata pepatah
“Telajak perahu boleh di undur telajak kata badan binasa”
So jadikan apa yang telah berlaku itu
Sebagai pengajaran dam hidup kita ..

Balik semula pada topik kita
Cewahh … topik la sangat hakhak
Ermm hari nie jadual aku padat sikit
Walaupun aku berpuasa aku harus mengejar lagi pahala yang ada
Ptg nie aku teman abg aku belajar memandu
“sambil menyelam minum air”
Abg aku yang na belatih tp pak lah xcitet plak kat aku
Hee … mybe minggu depan aku na start jpj dah
Die mesti lah tan a anak didiknya gagal
So aku wat yang terbaik pada hari nie
Pak lah pown membawa aku lorong 3
Jpj jugak .. ikut pada jpj lah na bawak ke mana
Lorong 1 ke lorong 3 …
Tp bg aku better lorong 1 coz aku dah ingat ..
Lorong 3 agak jauh sikit lah dan sukar ..
Ape2 pown aku harap aku dapat laluinya nanti
Yang pasti aku mahu memiliki apa yang aku hajati
Haha harus lah kan …

Jam menunjukkan kol 6 ..
Tiba di rumah …
Abg aku plak ajak aku g jogging
Huh bole ke aku buat nie ..
Bdan cam na pitam tekak plak loyer2 ..
Tp aku kuatkan semangat ..
Aku ikut jugak lah …
Dalam hati berelah bagi tkut ta larat je ..
Ermm blom toray bolom tahu .. hakhak
Akhirnya dapat lah jugak aku jogging 3 round je ..
Jadi lah .. n aku xcercise kat tempat beset uh
Tok betulkan otot2 aku nie ..
Hari nie aku jogging
Ade sowang mamat nie 4low2 aku pulak
Adehhh berat nie ..
Aku wat do no then aku benti pown die ade huhu
Badan bkn men semangat lagi ..
N basah lencun dienye suar n baju .. huhu
Ahhhh lantak lah … yang penting aku da lapa nie ..
Bila lah na azan gaknya …
Dengan dugaan da plak owg jual ais blended kat c2 ..
Alamakkkk tertelan air liur aku tgk bdk nie minum
Haha perghhhh ta bole jadi nie …
Aku pown ke moto tgk2 abg aku leyh plak leka berborak
Emmm cepat lah ngah na tnggu kau je la nie
Ermm sebelum balik aku pau angah blnja air
Haha padan muka die …
Dengan rm2 aku beli 100plus …
Smpai kat traffic light dahlia …
Ade orang msg aku kata dah azan ..
Aku pown buka atas moto sementara menuggu tiba di rumah
Smpai at umah aku nmpak roti john
Haha ape lagi aku makan lah kan ….
Makan dengan seleranya
Dengan kehausan yang ta terhingga …

Berpuasa di bulan syaaban yang mulia nie
Sungguh bererti bg ku …
Harap2 esok aku dapat puasa lg … daaa ….


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: