Blogger Templates

bukan rezeki aku

hari nie aku g interview
at tol kajang
jam 12 pm aku gerak kuar dari umah
arah tuju aku nak ke
tol sungai balak ?? kowang taw ta ..
huu membe aku ta taw aku lg lah .. ape pown ta bole
mula2 aku memang dah plan ngan membe aku nie
tok teman an aku g interview
pasto pagi td awal2 lagi dah kejut an aku
haha die plak xcitet
tp aku dok leka tido balik haha mata aku ta bole bukak plak
erm dah kol 9.30 baru aku bangun n teros mandi
coz dah lambat sangat dah tuh
"die cakap kol 9.45 siap kunk lambat2 aku tido"
alamatnya kol 10 aku siap
dah siap aku kol la membe aku nie
die bole tido plak
perghhh hangin tol aku diwatnya
dah 5 kali baru angkat
"katanya otw la nie"
oke fine aku tnggu lg
tnggu punya tunggu ta ada
hempeh tol aku pown kol lagi
aku dah hilang sabar die angkat teros aku hamun an
huh !! baru la die bangun n otw ..
ta lama tuh die sampai dari tempat kejenya
sebok kata t aku ngantok kau tlg drive erk
aku ckp ye lah .. tp die ta yakin plak
so tepulang lah
erm dah masuk tol kajang silk
aku pown jumpa tol sungai long


aku rasa cam dah ke jalan lain je nie
then teros aku kol mak cik aku die dok kajang
suaminya abg lan pown tunjukkan arah
melalui msg n kol
katanya cari tol balakong
aku ngan membe aku pown cari la balakong
sampai hujung skali aku jumpa
“the mines” mak ai
yang dok KL mesti taw 
jauh an aku merayap haha
aku rasa cam dah sampai KL dah nie
Adushhh na masuk tol sg.besi dh ..
Huh kol punya kol mak cik aku cakap
"tnggu at tol sg.long"
jap lagi kak cik sampai
kami pown tnggu lah at c2
tp ade plak polis nie dtg dgn muka kereknya
nak he aku hambat !!!
erm ade ke plak die swoh kua drp tol tuh adehh
dah kena bayar .. aku pown tanya lah polis kerek nie
"kami na ke tol sg . balak kt mana erk ??"
dengan muka kereknya tuh die kata
"kau kena tempuh 3 tol lagi mak ai cakap cam bagus je"
kowt na tunjuk arah ta pe gak ..
aku pown kuar lah drp tol tuh
parking at tepi jalan
tnggu mak cik aku sampai


huh !!!! tiba2 ……………
enjin dah bunyik lain dan mula sengut2
puhhh !!! mati pulak enjin
minyak habis ..
alahmak ai ……… dugaan la sehhh !!
start punya start ta jugak hidup
aku tnggu mak cik aku hamper setengah jam la jugak
seb bek die bawak an minyak
syukur alhamdulillah ..
katanya start pam 3 kali baru idupkan enjin
huhhh akhirnya DONE !! hidup jugak
dah tuang minyak die swoh 4low ikut blakang
kami pown 4low lah ..
rupanya2 ta de lah jauh sgt
polis tuh cte na gebang je
pdhal kami ta tempuh 3 tol pown
sakit ati je aku diwatnye
baru 1 tol kami tempuh dah jumpa dah
tempatnya jam 2 pm
tiba ditempatnya kawan aku siap letak aku depan2 muka pintu lagi
haha gile die uh macam menteri plak aku
sebelum masuk xcitet dah nie
aku pown tanya kat park guard
saya datang nak interview kerja ada lagi tak ??
katanya alamak interview dari kol 9-12 je
td pown ada 2 orang dah datang


masa tuh hati aku hancur sangat2 Cuma tuhan je yang taw
aku pown kuar dengan perasaan kecewa
setiap kaki aku melangkah
aku ingat perkara yang terjadi hari nie
dengan aku sesat td
kena tahan ngan polis
minyak pulak habis
lastly aku ta dapat keje at c2
da lah patotnya aku wat test jpj hari nie tp ta jd


erghhhhhhhh !!!!!! sepanjang perjalanan aku nak pulang
aku diam je ta banyak ckp n rasa nak makan banyak2 je
akibat tensyen tersangat2
fikiran aku bercelaru 
tah ke mana masa depan aku nie
kenapa la bertalu2 dugaan aku erk ??
huhhh …. Aku harap sangat rezeki aku akan melimpah lepas nie
amin ….
Aku dah cukup terseksa
Aku mahukan kerjaya seperti kawan2 aku ……
doakan aku ye ....
yang dah dapat keja n sambung blaja tuh 
jangan larh sombong sangat ye


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: