Blogger Templates

1st day ramadhan

assalamualaikum 4 all 1 malaysia
hari nie bermula lah
semua rakyat yang beragama islam
menyambut bulan ramadhan pada tahun 2011 yg penuh makna nie
ramai tertnggu2 detik2 dan saat2 yang indah nie kan




syukur alhamdulillah 
sungguh liat aku nak bangun awal2 ramadhan nie
huhu kowg cm ne plak ?
msti ada yg xcitet n ada yg liat cm aku an
bangun2 je dengan rambut mengerbang cam singa
teros turun bawah dan makan apa yg ada di depan mata
last2 aku mam roti 2 keping ngan air kosong haha
tp syukur
aku dapat menempuh dugaan nie dengan
penuh kesabaran
walaupun aku ta dapat harungi tp aku harus lakukan
thnkz god !! 
aku rasa tenang sangat apabila berpuasa di bulan ramadhan nie
sungguh berbeza dengan bulan2 yang lain
seperti bulan syabaan dan rejab
dan yang lain2
mungkin masa nie lah aku harus 
mengumpul seberapa banyak pahala yang ada

by the way
hari nie aku berbuka ngan nasi
but didahulukan ngan air n kurma nyam3 (sunah nabi)
tp hajat aku untuk berbuka murtabak tidak tercapai
inilah dugaan aku ta pe lah
banyak masa lg
insyallah akan ku dapatan murtabak tersebut
aku buka nasi lauk rendang dan ikan masak asam
serta sayur cmpur
memang lazat 
pekena tempoyak perghhh !! ta terkata dah masa to 
ngee ~~
bbllurrrkkkkk ...... kenyang sudah hehe
aku harap aku akan berpuasa sebulan pada tahun nie
insyallah ...... amin ......
kita hanya mampu merancang tp allah yg menentukan 

selamat berpuasa pada anda semua ...
jangan ponteng2 yer ..


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: