Blogger Templates

permulaan mencari kehidupan

oke now dah lama sangat aku ta update blog
bila na on je salah pasword lah ta bole bkk lah
itu lah ini lah huh rimas aku diwatnya ..
so hari nie baru aku berpeluang untuk mengupdatekan blog aku nie
maaf yer kawan2 sume hakhak

oke now aku na cerita sal diri dan kehidupan aku
selama aku menyepi dalam beberapa hari nie..
malaz na cerita panjang aku wat point je lah erh huhu
g pown senang kowang nak baca kan ..

last aku update sal aku berperang ngan bf aku an hikhik
bese lah manusia pasti ada salah faham dalam perhubungan 
macam korang jugakkan tp dengan tindak kami 
untuk membawa bincang n mengalah antara 1 sama lain
akhirnya kami bersama jua ..syukur alhmdulillah ..

awal bulan 10 nenek aku datang umah n duduk umah aku
dengan aku tak bekerja bole lah aku tgk2kan die
tp ada baik ada buruknya 
beselah orang dah berumur kita kena paham sndiri lah
nanti kita dah tua pasti kita akan jadi macam tuh ..

10/10 adalah ulang tahun aku yang amat bermakna tahun nie
tp sayang sekali aku ta dapat meraikan bersama orang yang aku cintai di sisi aku
tiap2 tahun selama aku dah baligh nie pasti aku akan dapat hadiah daripada orang yang aku cintai
tp tahun nie tiada ??? 
oke farah stop it !! jangan nak menagis je keje kau
kau kena paham keadaan die ..
tp dengan ungkapan die tepat pada tarikh dan saat tersebut itu dah cukup memadai dan bersyukur buat aku .. yang penting aku nak die sehat seperti mana aku memilikinya dulu ..
itu hadiah yang cukup bermakna dan berherga buat aku ..
pada hari nir jugak aku mendapat kek yang cukup bermakna kerna dah lama sangat aku tak makan kek aku sendiri last masa aku kecik 
mama ayah balik keje aku plak duduk atas je coz ta de mood n letih mencari keje td 
tiba2 mama pngil ajk turun ingtkan kenapa rupanya 
aku dikejutkan dengan laungan wish dri fmily aku dihiasi dengan kek dan kfc 
wahh !! sweet gila ....
ayah bg coklet mama bg gelang ...
pada hari nie jugak lah aku mencari keje
mana taw dengan berkat ulang tahun aku nie 
aku akan mendapat keje kan ..
usha punya usha aku tekad dalam diri aku dan aku buang sikap malaz aku pada tarikh tersebut 
dalam fikiran aku sewaktu aku berjalan aku bayangkan arwah atok , mama ayah adik beradik serta orang yang aku cintai dan rakan2 yang sering memberi dorongan pada aku ..
jam 3 lbh aku pulang ke rumah dah aku terus mencapai laptop dan on9 facebook untuk melihat rakan2 yang telah wish pada aku ..
sumpah pada tahun nie mmg ramai yang wish at aku .
na taw bape huh !! seramai 110 yang wish ..
bg aku ramai tp ta taw lah korang kan .. erm aku sungguh terharu ta terkata ..
dari yang kurang kenal teros pada sahabat yang rapat ngan aku ..
aku cukup2 berterima kasih pada kornag yang telah wish bufday aku ..

dan atas doa kalian aku telah mendapat rezeki yang melimpah2
syukur kehadrad ilahi ..
pada 15/10 bos yang aku mintak kerja tuh kol aku 
dan die mengatakan aku telah mendapat keje di situ dan beliau suruh aku masuk pada hari isnin 17/10
huh waktu to hanya tuhan yang taw betapa riangnya hati aku ..
syukur .. 
skunk aku menunggu keputusan panggilan politeknik pada 26/10
harap2 lah dapat dan aku dapat smbung blaja lg ..



17/10/2011

permulaan berkerja di syarikat LA HOME DESIGN
haha tauke nye china ..
mmg best .. dan share partnernya pown china ..
nama bos aku MR.AWA dan partnernya MR.lIEW
aku sorang je malayu ..
dan aku perkara yang aku paling ta suka adalah 
BAU ASAP ROKOK !!! oh tidakkk !!!!!!!!!!!!!!
sumpah aku sesak nafas duduk dalam bilik tuh ..
seb bek ada ekon ..
lau lama aku keje at situ bole mati sesak nafas aku 
dah la skunk aku alah pada asap 
erm sabo je lah nak wat cm ne kan ..
tp mmg best 
baru hari pertama aku suda mndapat banyak pengalaman
siap bos tlg masukkan software AUTOCADD haha 
gempak gila tp lain sikit lah daripada tempat yang aku blaja dlu
mmg best lah .. serios banyak tersangat2 aku timba ilmu ..
aku bersyukur ke pada mu ya allah ...
aku harap tiada apa blaku pada aku sepanjang aku masih hidup di muka bumi mu ini ...
aku cuma mahu membwa mama ayah pergi menunaikan UMRAH atau HAJI ..
itu matlamat aku ..
aku mahu kumpul duit tok mereka ...
ini lah masanya tok aku membalaz jasa mereka ...
kuatkan semangat aku dan tabah kan diriku untuk harungi liku2 hidupku
berikan kesihatan pada mereka2 yang aku sayangi serta cintai ...
aku syang akan mereka ...


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: