Blogger Templates

semangat aku !!!

yeahhh hari nie kali ketiga aku belajar bawak kereta
di COTT jalan pantai
alhamdulillah semua nya suda oke
parking : past !!! (^_^)
parking tiga : past !!! (^__^)
bukit : OMG !!! kadang2 past kadang2 tak ... 
by the way semuanya past ... (^___^)
suka sangat2  
hakhak tak sangka aku dapat buat sume ni
pada mulanya aku mmg tak yakin
but in my mind
my target : SATRIA NEO R3 !!
upsss !! bkn maen lg impian aku an
haha
tp to la hakikatnya
dari kecik aku minat sangat ngan keta nih
dari satria bodo2 skunk dah bertambah maju
to la yg aku mahukan
oke2 now balik semula about my story 

hari nie aku buat ngan budak lain
die duduk sri pagi 
nama atikah umur nak tahu bape ? 23 babe !
tapi bawak keta perghhhh hampeh 
gaya dah ada dah 
dlm kple otak aku mybe die lg bagus nie
tp aduhhhh hanncusss jugak 
tp ta pe la . aku try bantu mana yang aku mampu
last2 die dah semakin oke 
my wish yakin pada diri tuh k jgn terlalu gugup !
mula2 aku wat dulu 2 round then die plak wat
sampai 2 bijik cone die langgar haha
aku dalam keta mcam nak hilang nyawa di buatnya
aduhaiiii dah tahu stereng tuh ta betul jlnnya
pusing la balik ta kan la nak biakan je
seb la ta de longkang !! OMG !!!!!
aku pendahuluan n aku lah penutup wat dalam litar
anyway alhamdulillah
pak la pown kata 
"kau fara semakin bagus"
haaa cam to la yg pak lah nak
ta payah nak laju2
gugup2 
juz relax je oke ??
aku senyum lebar hhakakahak


oke ! lepas kena puji 
then pak lah bawak aku ke jalan luar
iaitu lorong 1 (jalan jpj)
bermula di COOT 
sebelum nak start aku kena buat 10 perkara nie
/ adjust tempat duduk
/ betulkan cermin sisi dan hadapan
/ pakai tali pinggang
/ pastikan gear dalam keadaan free
/ start enjin
/ nyalakan signal kiri dan kanan
/ nyalakan lampu besar dan kecil
/ bersihkan cermin
/ emergency signal
/ hon
yeayhhhhh cukup pun 10 
nak keluar dari COTT
jalan seperti biasa
pesan paklah : kalau ada keta yg nak masuk simpang 
perlahankan keta n tukar gear pada 2 atau 3 
tgk pada meter 
then teroskan perjalan seperti biasa 
jangan terlalu laju
pastikan bawa 60km/s
pada depan car wash bg signal kanan
perlahankan kenderaan lau lampu isyarat hijau turunkan meter ke 20
then tukar ke gear 2
lau lampu isyarat merah
berhenti pada paras paper pastikan nmpak garis putih
depan shell bg signal kanan
perlahankan kenderaan
teros menuju ke baris jalan kiri sekali dalam keadaan gear 2
bila da masuk tukar teros gear 3 then jalan seperti biasa
bawah jambatan bg signal kanan dan susur
bila nmpk sighboard nie


perlahankan kenderaan tukar kepada gear 2
then susur ke kiri secara perlahan dan rapat pada tepi jalan 
bila nmpak ada ank panah lg skali 
bg signal kiri dan susur jika tiada kereta stay pada gear 2
step by step tukar lorong
bg signal kiri
teros dan jalan seperti biasa 
pada papan tanda cam nie bg signal kiri


then bila nmpak signboard kat bawah nie


perlahankan kenderaan tukar gear kepada gear 3 
dah smpai tgh2 kona ada ank panah 
bg signal belah kiri then tolen kepala ke kiri
susur perlahan2 pada lorong tersebut
depan shell bg signal kiri
dah masuk bg signal kanan dan kepala toleh kanan
jalan seperti biasa 

done !!!
akhirnya aku berjaya ...
syukur alhamdulillah 
lepas nie aku belajar keta lagi
pada 04-07-2011 jam 7.30 am
perghhhh paginya la pulak ...
haha pasti ramai sehhh
dan pada tarik to jugak lah ku amek QTI
harap2 semuanya selamat
takut jugak ni heee
then pas amek QTI
aku amek JPJ pada 20-07-2011
wowww !!! sgeranya
haahhaa pasnie leyh la ak berangan 
memiliki SATRIA NEO R3 haahhahahha
diam kowg !!!  blurwerkkkkk ........



seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: