Blogger Templates

penghabisan belajar

setiap hari ak menghitung saat , masa , hari serta bulan .
tidak lama lagi aku akan menamatkan belajar di 
Kolej Komuniti Jempol , Negeri Sembilan 

lepas ini di mana kah arah tuju ku ?
adakah ke hadapan atau ke belakang 
semua itu tuhan yg menentukan 
dan terletak pada tangan serta hati aku sendiri 

jika arah tujuku menuju ke hadapan aku amat bersyukur ke padamu ya allah
jika arah tujuku ke belakang kau beri lah aku perlindungan 
serta pedoman darimu .
aku dah tak mampu untuk lalui semua ini .
aku sudah tidak berdaya lagi .
sungguh besar kebesaran mu ya allah .
sungguh besar dugaan yang kau berikn pada aku 
adakah aku mampu untuk tempuhinya ..???

aku mohon kepada mu ya allah 
kau lindungilah aku dari segala kejahatan 
kau lindungilah aku dari segala fitnah orang2 terhadap aku
kau jauhilah aku dari segala maksiat serta sumbang mahram
yang kau jijik dan kau tidak redhai 
amin ya robbal alamin 



seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: