Blogger Templates

aku menjadi mc !!

pada hari ini aku menjadi seorang mc untuk majlis ceramah bengkel keusahawanan di kolej aku ... ia menjadi 1 pengalaman buat aku ... pada mulanya aku diberi tugas tok manjadi mc secara mendadak aku pown ta taw na pk idea aku ... aku mencari ilham dari ayah aku serta dari internet ... 

pada hari tersebut aku menjadi teros berdebar2 serta mengigil 1 badan ... aku melihat keadaan sekitar program tersebut dgn kelam kabut ak rasa program ini ta menjadi dgn lancar ... akhirnya ............ !!!

majlis suda bermula dgn mikerofon yg ta de dgn keadaan pelajar dlm dewan yg bising dgn pembaca doa ta de ! huh aku rasa geram sgt waktu to ... mahu saja aku menjerit ketika to ... tp aku terpaksa bawak bersabar dgn aku ke hulu n ke hilir mengekor ustaz nafi dgn tiada tjuan semata2 aku hendaj mengcover majlis tersebut ...

kemudian, ustz nafi suruh aku memulakan semula majls tersebut ! waktu to aku suda putos asa ta taw na wat cam ne ag dah ! aku ckup ta puas hati ngan arip sau4A !! smlm bila aku kata semuanya oke cuba lah g taw awl2 pe slhnya ... lau ta na tlg aku ckp je lah jgn wat aku jd ta tentu arah ... dgn meneruskan majlis aku beri saja pada pencermah ! ... dah la dgn aku panggil penceramh dgn selambernyer tiada pekataan "encik" pada awal nama beliau ! huh aku takkk ready !!!!


nampak sgt kelemahan aku di situ ... tp apa kan daya ... nsib bek ustaz sabri memberi support pada aku ... tp aku btl2 ta jangka ustaz nafi sanggup menegur aku di khalayak ramai ... mcm lah dia ta leyh tegur akuu secara persenol ... tah la akuu sungguh malu ketika to ... aku cekal saja otak dan mental aku ...

pada petang pula majlis tersebut berjalan seperti biasa ... aku dapat mengawal gugup aku ... mybe makin lama makin oke agaknya ... ta pe lah aku redha saja dgn apa yg blaku ... tp aku ingin mntak maaf pada ustaz nafi zalman kerana aku tidak dapat buat dgn sebaik yg dia mahukan tp aku berterima kasih padanya kerna mempercayai aku tok mengendalikan majlis tersebut ...

ak pulang ke rumah kwn aku telah menegur aku yg pakaian aku sendat di bahagian punggung !! aku pown ckp la n[e kowng ta tegur ... katanya mereka suda tegur ???????????!! LAU KOWNG TEGUR KAT AKU PASTI AKU TA KAN WAT BENDA TO !! masalahnya aku wat maknayanya kowg ta de tgur aku pasto leyh lak dia ckp punggung aku BESAR???!!!! so what ... masalah kau ke ... dah lmrah na wat cam ne ... masa aku masuk blik tok salin bju mcm larh aku ta taw dia mengumpat aku ! cehhh cam la kau to cantik sgt kau to hebat sgt ... sumenye kau yg menarikkkk ... lau yg terasa to dia la owgnye ... !!

ape2 pown aku berjaya mnjadi mc walaupown keadaan tidak terkawal dgn teratur ... bak kata ustaz nafi ckp kamu suda ada bakat berbanding owg lain yg ta ingin mencuba ... thnkz 4 u all yg telah menjayakan mjlis ceramah bengkel keusahawanan pada hari ini ... dan tidak terlupa juga ribuan terima kasih pada ayah yg amat aku kasihi kerna telah membantu aku sepanjang aku dlm kesusahan ... sayang ayah sangatttt ....... !!!!!!!


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: