Blogger Templates

dugaan ku berpuasa

hari nih aku memulakan kelas dgn lukisan kerja serta menyiapkan tgasnya ...
tiba2 ada penguguman yg "semua pelajar sem4 sila hadir di dewan jam 10 
serta ahli2 jpp berkenaan dgn malam pragraduan ..."

tiba2 pada mulanya bercakap pasal malam pragraduan ...
tiba2 en rafie ngan en nordin boleyh plak attac aku jer !!! 
hampeh tol ... ni sume tok menghadiri program 
kem generasi 1 malaysia kat kompleks serting ...
kata ta paksa pasto tbe2 plak na paksa2 aku asal ????

da lah aku bru balik dari seminar jpp kat teluk batik jauh lagi ...
sekurang2nya bg la peluang kat owg len tok g ...
t ble asyik aku je g da plak suara2 sumbang yg kata 
aku nih gle kuasa !!

pkir la sndiri ... aduhai ... pnt la ak cam nih ..
dah bg mcm2 alasan pown sama jew ..
aku pown na gak jmpe mama ayah aku ...
agak2 la kowt yew pown ... erghhhh !!! tensyen larh aku cam nih ...
badan aku nih cam na pitam rasa nya ...
minggu nih lau ta de arah melintang kena g kem kelab rekreasi plak 
pasto kne g kat perlis lgi ...
ya allah ai ... hanya tuhan saja yang tahu ..

kemudian aku kol mama aku ...
tbe2 suara nya lain 
then dia kata dia demam plak serba salah la aku jd nya ...
bg aku aku lebih pentingkan family aku ...
pening la otak aku ..

dgn perangai si dia yang membuatkan aku sakit hati ...
lagi bertambah rimas dan seksa aku diwatnay ...
na je aku maki ... kunk laen plak yg jd ...
bek aku berdiam saja dari aku bercakap banyak ...
biarlah dia pkir sndiri mana baek mana buruk ..
aku dah ta mampu dah 
MOHAMAD FAIZ BIN MOHD NASARDIN 


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: