Blogger Templates

kem kelestarian insan 05-08/05/2011 di perlis

sekali lagi aku di hantarkan ke kem tp kali ini amat jauh bagi aku . aku ta pernah pergi sejauh ini . aku bertolak jam 2 ptg aku berhenti 3 perhentian setelah itu aku tiba di sana jam 9 mlm . lbh kurang waktu itu . kolej aku je yg lambat smpai . tp itu bukan masalah buat kami . akhirnya aku dan asmah dapat tmpat yg selesa kemudian kami masuk sekali dgn student k.k.kuantan . iaitu ayuni dan roihan . mereka sungguh heppening dan 1 kepala kepada kami . pada awlnya masing2 malu2 kemudian setelah asmah gelak besar terlihatlah perangai masing2 . huhuhu

pada hari pertama masing2 sungguh semangat bangun tp awal pg memang kami tak mandi la jawabnya . coz sejuk gle kat c2 . haha . kami mendengar ceramah pada awalnya . setelah itu aku telah di tetapkan jd "team 1" . bermulanya latihan LDK . dari team 1-7 membuat rempuh halangan dan 8-13 membuat jungle tracking . memang best team aku . dan team aku lah menjadi pemenang utama . haha sungguh ta ku sangka dgn kerjasamanya kami akhirnya kami dpt tempat pertama . pada ptg tersebut . latihan LDK bermula lagi setiap team kena buat "apa ada pada badan setiap kumpulan itu kemudian buat 1 ikatan yang panjang" pada LDK itu pun team aku dapat tempat pertama . haha memang function la . diteruskan aktiviti lain, setiap orang diwajibkan mengambil 5 keprluan yang ada pada sebuah kotak tersebut . kotak itu mengandungi jam , gula-gula , duit , buku dan apatah lupa suda . huhu kemudian kami kena cari group mengikut keperluan yang diambil dalam keriuhan dalam dewan tersebut secara tiba - tiba kejadian yang tidak diingini telah berlaku . dewan itu roboh ! OMG ! first time dalam hidup aku g kem jadi cam nih ... semua menjadi panik . tak tentu arah di buatnya . dan salah seorang peserta telah luka dan dihantar ke klinik . nasib baik ta jd teruk sangat .

pada hari kedua , masing2 suda liat nak bangun erana badan yang teramat letih . haha pada hari ini kami berjalan di luar sahaja . mula2 kami ke ladang herba manis . di situ aku makan makanan yang ta pernah aku makan iaitu pulut mempelam dan jus mempelam . memang best tp aku ta abez hehe .  kemudian ke ladang taman anggur


seorang gadis menyuarakan suara hati

0 comments: